torsdag 14 februari 2008

Hello katten

I eftermiddag fick jag en smärre chock när jag gick in på HM efter jobbet. På sminkavdelningen fanns det necessärer med Hello Kitty, och inte nog med det, det fanns även schampoflaskor och allt möjligt med samma tema. Det kändes ju nästan som man befann sig i Seoul under några sekunder. Men den känslan varade ju inte så länge, när jag kom ut igen så infann sig den vanliga Lunda-öken känslan. Förlåt Lund, men det är ganska litet, men helt klart fint och mysigt ändå.

Jag gick in på HM av en anledning och det var att köpa deodorant. Ut kom jag tjugo minuter senare med en fantastiskt fin vårjacka. Som det kan bli, oj oj oj...den jackan kommer jag gilla. Det är visst lite kul att gå på stan här hemma också.

Idag har jag haft en trevlig dag på jobbet. Min ena klass frågade hur vi ska fira alla hjärtans dag imorgon. Så söta, jag förklarade för dem att det är fritt fram att bjuda sin fröken och sina klasskompisar på fika :-).
De var nyfikna på vad jag skulle göra under kommande sportlov. Jag berättade för dem att jag ska åka till skogen=dvs till småland. De var alla rörande överens om att åka till Växjö inte är att åka till skogen, så det är väl kanske jag som har fel. Så istället...jag ska åka till metropolen och storstaden Växjö. Det ska bli nice. Aleks och jag ser fram emot att få trängas med Biffen i baksätet på lillebrorsans bil. På tal om Biffen så börjar han nästan att göra skäl för sitt namn. Han har gått upp hela sin vikt under de två veckor jag inte hunnit träffa honom. Han har alltså gått från sina två kilo till 4,5. Otroligt.

Inga kommentarer: