söndag 3 februari 2008

Korean style party

Igår kväll firade vi vår hemkomst till Sverige MED FEST hemma hos oss! Det var så kul att träffa alla vänner igen! Aleks hade smörat in sig hos personalen på Incheon airport i Seoul och på så sätt fått med sig både risvin, sjögräs och bläckfisk i mängder som vi kunde bjuda våra kära vänner på. Hoppas att det var uppskattat, men det tror jag :-). Totalt sett var vi nog 30 pers eller något sådant och hade fantastiskt kul :-), hoppas alla var nöjda!

Förra veckan klagade mamma på att vårt trägolv var galet halt, det fick jag erfara när vi körde dansgolv i vardagsrummet. Klumpig som jag är lyckades jag dra dit och i fallet hoppade min tumme ur led. Helt galet jag har aldrig varit med om något liknande. Det såg sjukt äckligt ut, den stod rakt upp. Som tur var fick jag tillbaka den innan jag drabbades av panik. Igår tyckte jag inte att det gjorde så farligt ont, men idag känns det kan jag lova...och den stackars tummen börjar få en blå ton. Nu ska vi gå till jourläkarcentralen och kolla så att den sitter på rätt plats igen. Lika bra att testa på den svenska sjukvården direkt. På fullt allvar så måste jag sluta trilla omkull nu för jag börjar tröttna. Förra månaden tån och nu fingret. För att krydda till det ytterligare så har Aleks fått någon form av nackspärr, så ni kan ju tänka er hur eländigt det ser ut här idag. Men det får man leva med, det var ju KUL igår.

Tack alla som kom, we like you sooo much!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för igår, va skitkul å träffa er igen ! Välkomna hem !!

Ulle sa...

Det var SKITKUL att träffa dig också! Ordningen börjar bli återställd :-).