måndag 4 februari 2008

Mc Gyver

Svensk sjukvård vs. koreansk. Dagens besök på jourläkarcentralen här i Malmö får helt klart godkänt, vi var inte där alls länge. Trots detta är de är nog inte fullt så vassa och effektiva som i Seoul :-). Jag hade förväntat mig många timmars väntan och ville i princip gå hem innan vi ens hade kommit dit. Sjuksköterskorna som jag fick träffa och som undersökte mig kallade mig Mc Gyver :-). De tyckte jag var duktig som så snabbt hade fått tillbaka fingret. Alla var rörande överens om att det var bra att jag hade lite vin i kroppen igår när det hände, lite bedövning :-). Nu får vi hoppas att det slutar göra ont snart, så jag slipper fler besök till vårdcentralen.

Ikväll har Aleks syster med familj varit och hälsat på, det har varit skoj och mysigt. Nu sitter jag och försöker planera morgondagens jobb, men var tvungen att göra ett litet avbrott för bloggen. Jag har svårt att slita mig ifrån den :-).

2 kommentarer:

Anonym sa...

blogga på vet jag. Din är min absoluta favoritblogg!

Sorry att vi inte kunde dyka upp i lördags. Alia var så kinkig med maten att vi inte vågade chansa. Men vi kan ses vid andra tillfällen.

Ulle sa...

Vad gullig du är, tack så mycket :-)!

Självklart blir det fler tillfällen, hoppas vi ses på tisdag. Du saknas här på jobbet!

Kram U