fredag 1 februari 2008

Aleks i Frankfurt

Håller mig uppdaterad om vart min kära pojkvän befinner sig via flygplatsernas hemsidor. Han har landat i Frankfurt och om en halvtimme lyfter planet mot Köpenhamn. Oh yes! Såååå kuuuul!

Det är så himla obehagligt väder här i Malmö just nu, det blåser ju storm nästan varje dag. Solen tror jag bara har visat sig en gång på dessa två veckor, suck. Måste faktiskt erkänna att jag tycker det är obehagligt med blåst och flygplan i kombination. Hoppas det inte skakar alltför mycket, små plan har ju en förmåga att göra det.

Jag är helt slut efter veckans jobb, jag har ju hållt ett lite lugnare tempo under hösten om man säger så, det är stora kontraster :-). Men imorgon blir det lugnt i alla fall, skönt! Något mellanting hade ju varit idealiskt.

Elförsörjningen i Lund idag har liknat det vi stötte på i Vietnam, det vill säga att det blev svart med jämna mellanrum. Det uppstod en hel del frustration på vissa håll, kollegor som skulle köra power point och så vidare, men det blev det nog inte mycket med. Mina kids fick sitta vid fönstren och jobba, ingen rast och ingen ro :-).

Inga kommentarer: