söndag 10 februari 2008

Konsumtionsjakt i Malmö

Idag har vi nog betett oss lite konstigt, inser jag nu i efterhand. Kortfattat kan man säga att vi har lyckats sätta sprätt på lite pengar och därmed fått med oss nya mattor hem till lägenheten. Det hela började någon gång vid lunchtid. Vi begav oss ner till stan för att besöka Åhlens, där jag vet att de har papelina mattor. Naturligtvis blev det en sådan, eftersom de ser så hemtrevliga ut. Därefter gick vi till Hi-Fi klubben (Aleks initiativ), han är sugen på en tv av det plattare slaget. Därefter kom jag på den briljanta iden att gå till Bolagret, redan vid ingången fick jag syn på en lurvig vardagsrumsmatta som vi bara var tvungna att ha. Cyklarna var alltså överlastade med mattor någongång vid två-snåret. Det är rätt konstigt att på samma dag komma hem med två nya mattor efter ett helt vanligt besök på stan, tur det inte är så varje gång man sticker ner dit...då hade man ju inte haft någonting annat än det hemma. Aleks och jag verkar ha törstat efter just mattor ;-), men nu borde ju det behovet vara mättat för ett tag framöver. Vardagsrumsmattan är ju lurvig som jag sa, så efter att Aleks legat på den i en halvtimme och vilat såg han ut som ett får. Svart tröja och lurvig vit matta är ingen bra kombination.

Hysterin fortsatte ett par timmar senare. Vid fyra-tiden rullade Fården in på Elgiganten vid Mobilia. Där finns ju platta tv-apparater :-). De platta tv-apparaterna är ju rätt dyra, så istället hade vi med oss en ny kaffekokare med oss hem, som det kan bli. Vi får hoppas att vår flashiga nya metallkaffebryggare producerar gott kaffe, annars hade vi kunnat nöja oss med den lilla vita för 199!

Nu ska vi titta på en bäbis :-) och umgås med bäbisens föräldrar. Det är babyboom i Malmö om någon lyckats missa det.

Inga kommentarer: