torsdag 31 januari 2008

Sumobrottning och en chock

10 minuter innan jag skulle börja dagens första lektion fick jag veta att jag skulle få besök. Besöket bestod av 6 gymnasielärare i biologi, fysik och kemi från en engelsk skola i Sverige som skulle observera min undervisning på Middle Years Programme under förmiddagen. Hm, det är ju nästan uppgjort för en viss nervositet, men eftersom detta kom helt utan förvarning så fanns det ju ingen tid hinna stressa upp sig. Det fanns bara en sak att göra, nämligen att ta ett djupt andetag och hoppas på att lektionerna skulle gå vägen. Jag var väldigt glad att jag hade förberett dagens lektioner som jag gjort, dvs med laboration. Jag hade ju ingen tid på mig att hitta på något annat. Jag tror jag skötte mig hyfsat i alla fall, de verkade nöjda när de gick därifrån.


Ikväll har jag sumobrottats :-) tillsammans med Malmö-fritöserna. Fröken Januari hade utmanat oss andra i en trekamp. Trekampen gick av stapeln på Laserdome här i Malmö. Först ut var bull-riding (kallas det så?). Jag klarade inte mer än 17 sekunder på plasttjuren :-(. Därefter skulle man två och två försöka för ner varandra med hjälp av stora plastpåkar. Sist men inte minst var det sumobrottning iklädd ett sumoskal i mjukplast. Det var jäkligt kul, men attans vad svårt det var! Jag förlorade stort, jag bara flög som en liten vante. Hade man oturen att ramla med sin sumodräkt kunde man bara drömma om att komma upp igen, helt omöjligt :-) utan draghjälp :-).

Här står jag redo för sumo take off!
Nu är det snart morgon i Seoul och det innebär hemresa för Aleks. Som ni sett så har han gigantiska packningsproblem, kanske värre än mina. Jag som tyckte lägenheten såg så tom ut när jag åkte, men det var den uppenbarligen inte. Strunt samma, det får lösa sig på något sätt. Nu är han snart på väg hem i alla fall och det ska bli fantastiskt kul att ses igen. Tur att jag har galet många lektioner imorgon, det kommer förhoppningsvis innebära att dagen går i ett rasande tempo och vips är min darling här igen.

4 kommentarer:

Eva sa...

Malmö-fritöserna? Fröken Januari? Vad är det där för spännande? =)

Anonym sa...

Alltid kul med lite förvarning?! :)

he he jättelika käglor. fniss

Ulle sa...

Hej Eva!

Ja du, det är en trevlig tjejklubb, som du säkert kan få träffa :-).

Allt bra med dig?, jag läser din blogg :-). Hur länge tänker ni stanna?

Kram till dig

Ulle sa...

Hej Malin!

Jag vill ju träffa Alia och dig :-). Men det blir ju fika med tjejerna snart, om vi inte ses innan.

Emma har också fått barn eller...
Kul i sådana fall.

Kram till dig