lördag 26 januari 2008

Att städa och familj på intåg

Idag är det värsta tänkbara väder i Malmö. Jag fattar inte hur det är möjligt, hur kan det vara så dålig väder här jämt? Smått äckligt regn som gör det omöjligt att gå ut och storm är på väg. Usch och fy, riktigt deprimerande. Min nyklippta lugg som fungerade utmärkt i Seoul, fungerar inte alls här i Malmö. Vind och regn gör att man ser ut som ett mongo i håret :-( Det är ju synd.

Jag inser att vi har haft det extremt lyxigt vad gäller städning under hösten, ingen av oss har ju lyft ett finger sedan vi lämnade Malmö i somras. Nu finns det att göra kan jag lova, det känns som att det är damm och smuts överallt och jag vet knappt vart jag ska börja.

Min familj är på väg hit! Det ska bli så kul att träffas, det var ju ett tag sedan nu. Familj innebär mamma, pappa, Ubbe, Kaisa och Biffen (ALEKS DU SAKNAS!). Förhoppningsvis får vi lite hjälp med att få ner saker från vinden, så att det inte känns så tomt. Men det viktigaste är så klart att få umgås, vi ska fika, fika och fika :-). Min familj är bra på att fika och prata. Det gillar jag, så mysigt.

Läste i tidningen att grönt te kunde vara livsfarligt, att det kunde ge upphov till leverskador och dyligt. Vad trött man blir på Sverige ibland. Snacka om att överanalysera allt tänkbart och ge dubbla budskap (i höstas var det ju så nyttigt speciellt för diabetiker). Te känns som att man har druckit länge, länge och de personer som normalt sett dricker det mår väl överlag bättre än västvärldens befolkning?

2 kommentarer:

Ritsvall sa...

Hälsning från Kristina Ritsvall med familj i Seoul.
Ville bara tacka för den trevliga fikastunden med dig här i Seoul innan du åkte hem. Synd att vi inte hann umgås mera. Var med grabbarna och fira Aleks avsked i fredags kväll. Det var jätte trevligt och alla var så go. Viktor "smila" in sig hos Aleks och fick låna hans datorspel, sedan kan ni gissa vad Viktor gjorde hela dagen efter...
Kul för mig att läsa om hur livet i Sverige känns för dig. Nu väntar en tuff vecka för mig eftersom Uffe åker till Sverige.
Ha det skönt i Sverige!

Ulle sa...

Hej Kristina! Vad kul att höra av dig. Ja visst var det trevligt, vi får ses igen i Sverige, men det dröjer ju ett tag. Haha kul att Viktor fick låna Aleks nintendo, jag antar att han vill ha ett eget nu :-). Hoppas att ni har det bra och att ni kommit in i Seoul-livet. Förstår att det är tufft att vara själv med barnen i ett nytt land, men du får tänka på att en vecka brukar gå ganska snabbt.

Ha det så bra och ta hand om er!