torsdag 3 januari 2008

Bye bye lekis


Helt otroligt, men nu är sista arbetsdagen för mig i Korea avklarad. Det känns rätt bra faktiskt. Jag har filmat de söta kidsen idag, tyvärr fattade nog inte alla att det var sista dagen för mig -många sa "see you next week", nä tyckte jag, men de är ju rätt små. De har ju ingen aning om vilken veckodag det är ens, så det är väl lite mycket att begära av de små liven att veta vad en (ny) vecka innebär. Idag gissade de på att det var söndag, trots att vi övat på veckodagarna i en månad nu. Det jag försöker få fram är att de saknar tidsuppfattning.
Nu tackar jag för mig och lämnar över till den vältagliga kanadensaren -good luck.

I eftermiddag har vi varit i Myeng-Dong och kollat in den hysteriska shoppingen. Det blev en ganska kort shopping idag. Vi pallade inte riktigt helt enkelt. Sen ville vi ju ha Erik på gott humör med oss hem :-). Han hade för säkerthets skull med sig en bok som han skulle kunna läsa på ett fik, men han hann aldrig riktigt med det. Tesse hade med sig ett par saker hem i alla fall. Jag gjorde några tappra försök till lite inköp, men börjar faktiskt att tröttna på det hela nu. Känns som det mesta ser likadant ut.

Ikväll har vi fått uppleva riktigt häftiga saker. Vi har varit och sett en föreställning som heter JUMP. Det var en kampsportsshow -martial art show. De var sjukt vältränade och duktiga på att slåss och kicka. Jag riktigt längtar ner till gymmet nu efter att ha sett alla vältränade armar. Ni vet människor med full kroppskontroll, riktigt imponerande. Ingen av oss fyra här kan väl skryta med en total kroppskontroll. Känner mig mer som spagetti.

Tesse och Erik ska upp i ottan imorgon, DMZ väntar på dem. Vi hoppas att de skickat en bättre guide denna gången, som inte skämtar om att bli "pat" och självklart hoppas vi på att de får gå in i förhandlingsrummet. God natt folk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

tjena syrran! ja, det får vi verkligen hoppas att de slipper den lille "pete" guiden...

Ulle sa...

Haha, ja honom borde de nästan ge lite andra arbetsuppgifter, sådanan där man snackar mindre :-).

Kram på dig bror