onsdag 16 januari 2008

Precis på kilot

Nu är väskorna så gott som packade och jag är redo för Sverige :-). Jag var precis och vägde dem, det slutade precis på 28 kilo, snacka om flyt eftersom det är precis vad man får ha. Efter att ha packat ner det sista så som dator och lite annat så blir det väl några kilon till, men om jag tar det varsamt med den lilla damen vid incheckningen ska det nog gå bra :-). Vilken lättnad.

Det stora problemet är nu hur jag ska ta mig till flygbussen, eftersom jag är helt överlastad är det nästan omöjligt att ta sig fram. Det kanske finns någon vänlig själ här som kan hjälpa mig.

I eftermiddag ska jag träffa en ny tjej som precis har kommit hit, tänkte hon skulle få allt sånt som vi annars hade tänkt slänga, så som blomkrukor, böcker, tidningar ...ja lite blandat smått och gott. Hon är gift med en ny kille på Ericssonkontoret och de har två små barn med sig hit. Får försöka presentera Korea bra, jag vet ju en del nu om staden och vad man kan göra :-). Vad jag förstått ska de stanna länge, 3 år.

Ikväll måste jag och Aleks till vår favoritrestaurang, det MÅSTE bli koreansk pannkaka, bim bim bap sista kvällen!

Inga kommentarer: