lördag 26 januari 2008

Korean talk och bim bim bap i Malmö

Gårdagens produktion ledde till en klänning. Jag är så stolt över mig själv. Visst den blev lite för liten, men den går (med lite jobb) att få på och jag har faktiskt gjort den allderles själv :-). Utan kunskap och utan mönster, det måste väl ändå räknas som lite kreativt?

Dagen har bjudit på jobb, koreanskt snack och faktiskt bim bim bap, tro det eller ej.

Idag har jag väl snackat mer än vad jag gjort nytta på jobbet, men jag har faktiskt jobbat som en liten iller hela veckan så det får vara okej. Det har varit en sådan dag då folk stannar till och vill snacka lite och då rinner lätt timmarna iväg.

I eftermiddag har jag besökt Hercules i Lund, snacka om nostalgi. Kände mig nästan som en student igen. Jag hade Magdalena som sällskap, som jag lärde känna i Seoul. Det var kul att träffas och snacka lite Korea, lite Lund och lite Malmö. Hon verkade att ha aklimatiserat sig till både Skåne och studentliv.

Jag klagade ju på 131:ans buss igår. Idag ska jag säga snälla saker, kanske inte om själva bussen i sig. Men den är trevlig att åka när man får fint sällskap och det fick jag idag. Jag provringde Elle när jag var på väg hemåt och då visade sig att hon också var på väg hemåt, då är det kul att åka buss. Så vi slog våra påsar ihop resten av kvällen, det resulterade i en riktigt skön tv-kväll tillsammans med koreansk bim bim bap, som jag lyckades sno ihop. Det blev faktiskt helt okej, eller till och med gott :-). Jag har fått tag i en hysterisk stark chilisås i en affär i Lund. Känner jag Aleks rätt så kommer han att älska den, dels för att den är STARK och dels för att den innehåller rikligt med VITLÖK. Elle och jag har hunnit kolla på både "På spåret" och "Lets dance". Jädrans vad gött med en gammal hederlig svensk tv-kväll. I like.

Inga kommentarer: