tisdag 15 januari 2008

Vilka nallar!

Vad har ett halvår i Seoul resulterat i? Jo att både jag och Jessica som normalt sett inte är så förtjusta i mobilsmycken är ägare till flera stycken var. Vad har Korea gjort med mig? Upprörande. Finns det någon bot?

Det var rätt roligt, jag vet inte hur vi kom in på det, men vi pratade väl om Korea antar jag och på så sätt kom vi in på det intressanta ämnet mobilsmycken. Vi båda var överens om att det ser löjligt och töntigt ut. Samtidigt som vi båda plockar upp våra mobiler. Se på dem! Hur ser de ut egentligen? Det är ju nästan så att man får skämmas. Jessica hade fått den stora katten av sin rektor på skolan. Det händer ju bara i Korea. Inte sjutton skulle rektorerna hemma i Sverige dela ut mobilsmycken till sin personal :-), ett stort skämt.

Jessica verkar ha tröttnat ordenligt på Korea. Tydligen hade hon blivit kickad från sitt jobb, för att hon inte accepterade det nya schemat som innebar att hon skulle jobba från 8-22 på kvällen. Vilket inte är så kul. De verkar göra precis lite som de vill med en. Trist. Hon är inne på att hitta ett mer fast jobb igen som hon är utbildad för, antingen i Italien eller USA verkade det som. Vi har haft riktigt skoj idag, jag kommer sakna henne. Hon har en väldigt intressant person, hon gör verkligen det som faller henne in och vågar.

Hon berättade att hon har träffat en amerikansk soldat i Itaewon där hon bor, det är ju där den militära basen i stan ligger. Nu har hon tydligen gjort slut med honom för att hon blev så trött på militärerna i Seoul :-), hon tycker att de är på tok för många. Hon menar på att det är lite stökigt där i Itaewon och det kan jag faktiskt tänka mig. Vi har inte vara så förtjusta i det tunnelbanestoppet, men det är väl det stället man ska hänga på om man ska träffa andra västerlänningar i Seoul, så kommer man hit själv så är det ju där man nästan måste bo för att få kontakt med folk.

Inga kommentarer: