torsdag 9 augusti 2007

Bananskal och jobbiga expediter

Måste bara lätta mitt hjärta över två saker som är ganska irriterande här, det får bli ett kort inlägg.
Jag har precis varit nere i stan för att fixa några ärenden. I varenda butik man går in i så är expediterna extremt jobbiga, de går aldrig längre än 0,5 meter ifrån dig. Man håller på att bli tokig, det är som att bli förföljd och utstuderad och de fattar inte att de är jobbiga. Usch!

Varenda dag här bär man runt på massa skräp för det finns inga soptunnor, eller några finns det ju så klart men inte många. Idag har jag åkt runt på tunnelbanan med ett kladdigt bananskal i över en timme, man känner ju inte direkt för att lägga det i väskan. Man får helt enkelt ha påsar med sig ut. Konstigt att stan är så ren, helt fritt från skräp.

Jag har försökt fylla på min mobil med pengar, men jag gav upp och gick hem. Varenda ställe man går in i hänvisar till ett annat (om de kan engelska), det blir rätt tjatigt till slut. Aleks och jag var nog inne i 20-25 butiker innan vi fattade att de inte har kontantkort här, ha ha. Det slutade med att jag fick köpa en skrutt-telefon, abonnemanget följer med när man köper telefonen, så inget telefonköp=inget abonnemang. De kör ju annat nät här än hemma, så vi kan ju inte använda våra vanliga. Gud, vilken konstig värld!

Slut på detta gnälliga inlägg.

1 kommentar:

Anonym sa...

ojojoj, det är mycket som verkar hända på andra sidan klotet. Fortsätt skriva på, skitskoj att läsa!!!