tisdag 14 augusti 2007

Dongamun market

Jag har spenderat eftermiddagen på en helt hysterisk plats, med en enorm mängd av saker och människor. När jag kom fram till "Dongamun shopping complex" (en av de fyra marknadsplatserna) insåg jag direkt att jag fick nöja mig med ett av husen. De fyra första våningarna var bara fyllda av tyger. Jag skojar inte när jag säger att det kan ha varit mellan 150-200 tygbutiker på varje våningsplan. Jag bara gick och gick...det tog aldrig slut och man funderar på vem som köper och syr alla dessa tyger.
På femte våningen var det bara smycken och pärlor. I like!
Där stannade jag nog i 1,5 timme och kollade och nu fattar man var alla örhängen och smycken hemma kommer ifrån (på riktigt!!!). Det mesta var sådant som man själv sätter ihop efter eget tycke och smak, så det var väldigt billigt. Mycket grejer kände man igen, bla blommorna från pilgrim och sånt. Helt snurrig på intryck tog jag tunnelbanan tillbaka hem. Får se om jag kan få med mig Aleks dit någon dag. Jag antar att han inte är så intresserad av pärlorna, men vi får kolla in elektronikhuset. Så får jag spara pärlorna tills jag får tjejbesök.

Imorgon är det Independence day här (helgdag) så vi båda är lediga, schyst.

Inga kommentarer: