torsdag 16 augusti 2007

Nu händer det grejer



Eftermiddagen har varit väldigt skoj, Anna och jag har gjort stan kan man säga. Vi började med att kolla in Lotta Young Plaza, en stor galleria i mitten av stan där det helt enkelt finns kläder, kläder och kläder. Syd koreanska tjejer verkar vara fåfänga, minst sagt. De har tånaglar med alla regnbågens färger, högklackat, gärna klänning och självklart en perfekt make-up. Även om jag normalt sett brukar se rätt feminin ut (tror jag) så känner man sig nästan maskulin här. Inne i gallerian idag kunde man bara sätta sig ner och välja ett motiv så fixade de ens naglar på studs, inget för någon av oss (maskulina typer), men kul att kolla.
Efter att vi tröttnat på stan bestämde vi oss för att ta oss upp till Jogno-Tower och till Sky-baren på 33:e våningen, där drack vi var sin öl för 80 spänn (skitdyrt om man jämför med gatpriserna) och den var god kan jag lova. Vi fick dricka i vita krus, på utsidan stod det "Top Cloud" som resturangen heter, det var som att vara i himlen =) och vi hade världens bästa utsikt över staden.



Väl hemma ringer det på mobilen, samtal från den internationella skolan. De vill att jag ska jobba som gympalärare imorgon. Han säger att gympaläraren är sjuk på fm, men att han antagligen kommer att må dåligt på em också, konstig sjukdom tänker jag (strunt samma), så förbered dig på en heldag. Glatt tackar jag ja. Efter att jag lagt på undrar jag vad jag har gett mig in på, jag gympalärare!!??? och hur ska jag reda ut situationen, men det brukar ju lösa sig. De enda intruktionerna jag fick var att ha på mig träningskläder, ha gympaskor och att infinna mig där 7.45. Jag hoppas verkligen att de kommer berätta för mig vad jag förväntas göra (här räcker det väl inte att lattja med frukterna), jag får verka vara kung på gymmet. Det innebär att jag måste åka härifrån 06.30 senast. Hm... Dags att sova

Inga kommentarer: