lördag 29 december 2007

The costume day

Seoul har tagit oss (eller i alla fall mig) med storm idag. Underbart, detta har jag väntat på länge. Oj oj oj. Coolt! Seouliterna har äntligen klätt ut sig, det gör de visst en gång i månaden. Det är väl snarare vi som inte visste vart de höll hus. Men i mitt hjärta visste jag att DE FANNS någonstans :-).


För ett par veckor sedan fick vi tips från Steve på Aleks jobb att de har "Costume day" här i Seoul, vi fick namnet på platsen och datum. Jag fattade ju inte då att det skulle vara så stort, helt klart i klass Harajuko i Tokyo.

Jag gick helt loss med systemkameran, Aleks tyckte inte att det gick att få kontakt med mig. Men ska man få de bästa bilderna så måste man jobba ostört :-). Överallt gick det att få "Free hugs", så det gällde att passa på :-). Hoppas ni njuter av bilderna!

Igår tog vi det relativt lugnt få man väl säga. Vi häckade på ett fik hela eftermiddagen och på kvällen gick vi över till att häcka på vår favorit restaurang. De är så gulliga mot oss när vi kommer dit, servar oss hela tiden :-). Tesse och Erik tyckte den koreanska maten var riktigt schyst.

Vad har vi gjort mer idag då? Jo, förrutom costume day har vi besökt Aleks jobb och kollat in utsikten från 18:e våningen över den 14-filiga vägen. Vi har besökt det största templet och fikat, länge. Efter en hysterisk taxiresa, sitter vi nu uppe i vår lägenhet och dricker skumpa. De bjuder, så söta. Vi gillar er massor :-).
Tesse sitter just nu och skriker "Sixten", så heter nämligen hennes hund på Nintendo DS som hon pysslar om. Vilket dåligt intryck Aleks har på sin omgivning, skandal!

Inga kommentarer: