onsdag 19 december 2007

Vet du var jag ställde vattnet?

Igår kväll var det avskedsmiddag för Anders, hans kontrakt är slut här nu, lagom till svenskt julfirande. Så Anders, Stefan, Cliff, Jacklin, Aleks och jag käkade koreansk mat tillsammans i Insa-Dong. Vi hade jättetrevligt, det var skoj att Jacklin (deras kollega) var med. Jag kan ju behöva lite kvinnligt sällskap bland alla Ericsson-killar.

När vi kom hem på kvällen hällde Aleks upp ett glas vatten. Nu kommer en "Aleks-klassiker".
(Efter ett par minuter)

Aleks: Har du sett var jag ställde vattnet?

Jag: Nä jag har faktiskt ingen aning.

Sedan pågick hans letande i ca 5 minuter, till slut hittar han glaset...uppe på hatthyllan vid ytterdörren (varför man nu ställer det där?). Makalöst alltså, jag slutar aldrig att fascineras av detta. Han måste i tanken befinna sig i en annan galax eller något liknande :-).

Okej, över till ett annat ämne....

Det är valdag i Korea idag och det räknas alltså som röd dag. Jag har varit ute på stan lite grann, men faktiskt inte märkt av någonting alls. Lite trist.
Aleks har varit med killarna på teknikmarknaden och köpt Nintendo DS. Nu några timmar senare sitter de här uppe i vår lägenhet och spelar. Tydligen kan man koppla ihop sina spel och tävla, det är mycket man inte vet. Hur som helst kan man inte tro att det är ett gäng 30 åringar :-). Tidigare har jag bara sett 6-orna hemma i Sverige spela det på rasterna :-). Nåväl, det verkar rätt skoj, det lilla jag provat.

Själv har jag varit och handlat köttfärs, låter ju skoj...som den matmor man är. Tänkte att jag skulle göra ett nytt försök att laga svensk mat, denna gången ska jag försöka göra köttbullar till jul. Vi får se hur det går :-). Att handla här är rätt jobbigt eftersom man måste åka tunnelbana med alla kassar. Men det är ju kul att laga mat (om den nu blir normal) så man får stå ut med en svettig tågresa så här inför julen :-).

Inga kommentarer: