torsdag 27 december 2007

På hjul

Aleks har börjat jobba idag igen, men till hans lycka är det bara 2 dagars jobb innan det åter är helg igen och sen nyår. Skönt. Imorgon anländer våra vänner Tesse & Erik hit. Seoul är deras första stopp på bröllopsresan :-) och vi ska i början på nästa vecka fira nyår ihop. Det ska bli fantastiskt roligt att ses.

Dagens projekt för mig var att åka till Namdamun market och köpa en stor resväska. Vår packning hit liknande väl mest ett stort skämt, vi hade många små dåliga resväskor som knappt gick att stänga. Vissa av dem härstammde från 60-talet skulle jag tippa på. Eftersom vi har olika flygdatum hem så krävs det en uppryckning på väskfronten. På vägen hit fick vi turas om att vakta väskorna för vi klarade inte av att bära allihop samtidigt. Nu har vi ju ingen som kan vakta, vi måste alltså kunna bära det var och en har med sig. Nu är vi ägare till en stor väska med hjul på, yippi. Det känns skönt, för jag vill helst slippa samma upplevelse som när jag landade i Egypten och min väska hade gått sönder. Det innebar att alla mina underkläder kom åkande en och en på bandet vid väskutlämningen. Pinsamt.

Jag är väl inte så förtjust i Namndamun market egentligen, det är hysteriskt, ruffigt och knuffigt. Men om man ska få det bästa priset på den typen av saker så måste man åka dit, så det fick jag alltså göra. Efter diskuterande och lite surande av både mig och försäljaren fick jag till slut köpa väskan för 45 000 won, den kostade 60 000 won från början. Jag hoppas jag gjorde en bra affär :-). 45 000 won är alltså 300 svenska kronor, så det få vara okej.

Vädret i Seoul har flippat ur fullständigt. Igår var det 15 grader varmt, konstigt eftersom det tidigare varit relativt kallt och klart. Nu har vi äcklig dimma över Seoul som liknar Malmö. Usch.

Inga kommentarer: