tisdag 18 december 2007

Störigt och valhysteri

Efter två dagars extremt störig frukostbuffe på hotellet, tycker jag att det ska bli riktigt skönt att fixa sin egen frukost hemma i Sverige om en månad. Trots att jag kommer sakna Frasers goda frukter.

Igår morse kom en mamma ner till frukosten med sina två barn. Barnen var väl i 8-12 års åldern och de var endast iklädda pyjamas. Enligt min uppfattning kan man inte gå ner där utan att ha klätt på sig riktiga kläder, det känns jäkligt ofräsht att gå direkt från sängen. Det är ju trots allt mycket folk där nere. Men det äckligaste av allt var att den pyjamasklädda pojken (efter ett par minuter) går fram till buffen och börjar plocka i maten samtidigt som han stoppar handen i byxorna och kliar sig i baken. Jag höll nästan på att spy när jag fick syn på det. Är folk inte kloka eller? Man vill ju definitivt inte hämta någonting mer därifrån efter att ha sett det. Jag blev så jäkla irriterad att jag höll på att gå och säga till personalen. Så äckligt.

Jag hoppas verkligen inte han hade varit och ätit där innan mig idag. Det vill man ju helst inte tänka på.

Idag höll den amerikanska mamman (med clogs) som jag tidigare berättat om låda där nere, och hon hörs kan jag lova, tidningsläsande är en omöjlighet. Nu verkar det som att hon har ätit lite för mycket toast, hennes tröja räcker inte längre ner för att dölja magen. Så idag fick man irritera sig på henne istället för bakkliande under frukosten. Hon har två små pojkar av det gnälliga slaget. Det enda hon säger till dem hela tiden är "Whats the matter baby?" Ja, det kan man ju undra? Störig morsa kanske? Usch, Ulrika!!!!...känner mig hemsk, jag antar att jag borde äta min frukost och strunta i alla störande moment runt om kring, men ibland är det inte så lätt. Hon basunderade i alla fall ut att de ska åka till USA och fira jul, skönt! Imorgon ska jag vara på bättre frukosthumör, lovar :-)!

Jag kunde snappa upp lite av tidningens innehåll i alla fall. Det är valhysteri i landet, pga onsdagens val. Igår debatterade 6 stycken politiker på tv, men jounalisten verkade inte nöjd med innehållet i gårdagens debatt. Det är någon som heter Lee som verkar ligga bra till. Han verkar ha en pannkaksbakande fru, som tilltalar det koreanska folket. Tydligen kan hon få ihop ett koreanskt meal under 10 dollar. Sen kan man ju hoppas på att de rent politiskt har något bra att komma med, även om hon säkert är duktig på att laga mat. Det ger ju en indiktationer på kvinnans roll här i Korea. Valkampanj i tv verkar ha fått stryka på foten i det högtechnologiska Korea. De försöker locka väljare genom att nå folket via mobilen, nätet och bloggar.

Här kan se Lee´s valdans: http://www.youtube.com/watch?v=1BraNwWjJKs
Hade varit nice om Reinfelt kunde svänga loss lite :-), se och lär!

Imorgon ska jag glida runt ute på stan och kolla in hur det går till under valdagen, ska bli spännande.

Inga kommentarer: