söndag 23 september 2007

Asia Song Festival med Super Junior och varma scones




Igår kväll tog vi oss med tunnelbanan till World Cup Stadium här i Seoul. Det var otroligt stort, ingen av oss har varit inne i en sååå stor arena. Jag tror att hela stadium tar 60 000 pers, igår kväll skulle de ta in 40 000. Vi hade inga problem att komma in så jag antar att 40 000 strecket inte passerats innan vi kommit dit. Föreställningen var väldigt mäktig, jag antar att det mest är pga av att allt är så stort. Artisterna såg ju ut som myror på scen, så man fick ju kolla på storbildstv:n istället för att kunna se något.


Det var ett jäkla liv på publiken, de fullkomligt vrålade för varenda artist som kom in, så jag antar att de är populära här. Jag fick stoppa in Aleks snytpapper i öronen för jag var rädd att bli döv. Många i publiken hade lysande stavar som de viftade med, jag kom över en sådan för 14 spänn utanför, man vill ju inte vara sämre än koreanerna :-). Musikfestivalerna här är ganska annorlunda än hemma, folk sitter på stolar och lyssnar snällt och det är ingen alkohol inblandad som hemma.

Vi har sett artister som Super Junior, F4, Gigi-Leung, A-mei, Barbie, Camomile, Vansessa (som för övrigt är en kille). Hm..spännande. Efter att ha varit där i 3 timmar tröttnade vi och tog oss hem igen.

I morse bakade vi scones till frukost, som jag berättade igår har vi äntligen lyckats få ihop alla ingredienser och de blev goda kan jag lova! Vi hade problem med att få igång ugnen, men Aleks gjorde ett bra jobb genom att läsa bruksanvisningen och trycka på alla knappar som fanns, tillslut gick den igång. Vi har gasugn här, men som sagt vi lyckades få igång den utan att spränga oss själva. Den är sjukt mer avancerad än min gamla gasugn som jag hade i Slottsstaden, man ställer in gradantal och tid digitalt och sen piper den när man ska göra något.

Aleks är nere på Paris An Seoul och klipper sig nu, ska bli spännade och se hur det blir. Han satt och funderade på vad han skulle säga innan han gick iväg, men det hjälper ju inte eftersom de inte förstår engelska :-) Haha...
Nu kom Aleks tillbaka nyklippt. Småtjejerna som jobbar som hjälpredor med att föna hade fnittrat oavbrutet och tyckt att Aleks såg ut som en moviestar och de hade bett tjejen som kunde engelska att fråga om han var gift, vilket han tydligen sa att han var, man blir ju lite nyfiken på med vem???? :-)

Inga kommentarer: