söndag 30 september 2007

Kräftskiva a la Korea

Igår kväll gick SWEA:s (svenskföreningen) årliga kräftskiva av stapeln här i Seoul, vi var där och fick smaka på från Sverige insmugglade kräftor. Kräftskivan hölls i en SWEA-medlems hus och trädgård som mest liknade ett palats. Aleks och jag tittade storögt när vi entrade muren som omgav 3-våningsvillan, som även naturligtvis hade takterass. Totalt sett var vi 35 personer och jag tror Aleks och jag var yngst, många av de andra hade familjer och var lite äldre.


Bordplaceringen för kvällen var månadsvis efter när man är född så vi satt vid olika bord och fick chansen att prata med en hel del folk. Det är ju intressesant att höra vad det är som för människor hit och vad jag kan förstå så står nog mestadels bilindustrin för det. Många igår kväll handlade med koreanska bilar som importeras till Sverige. Det var trevligt att träffa andra svenskar, men också lite omtumlande när det blir så många på en gång :-)


Kvällen var trevlig, vid elvatiden satte värdparet igång lite musik. Det dröjde inte mer än 20 minuter innan koreansk polis stod i trädgården. Jag förklarade för polisen att jag skriver på en blog och frågade om jag fick fota honom till hemsidan och mister konstapel blev jätteglad. Trevligt.

Om det är någon som vill höra fler små roliga anekdoter från kräftskivan så får ni maila mig och jag ska svara :-)

Igår passade jag på att bli medlem i SWEA, det ska bli spännade att se vad som arrangeras för skojigheter under hösten.

Inga kommentarer: