måndag 17 september 2007

Paris An Seoul

Så heter den närmsta frissan där vi bor, jag tog en tur dit i eftermiddag för jag har känt mig riktigt ful i håret i några veckor. Jag vet inte om det blev så jättemycket bättre, men det är lite mindre slitet i alla fall. Jag har varit där en gång innan och då klippte en tjej mig som var hyfsad på engelska, så det blev ju ungefär som man ville ha det. Vi badar ju i poolen på hotellet nästan varje kväll och jag antar att det är det fräna klorvattnet som förvandlar håret till svinto på kort tid.

Idag när jag kom dit hade hon som klippte mig sist slutat och nu hade det börjat en koreansk kille istället som tyvärr inte kunde någon engelska. Intressant tänkte jag när jag slog mig ner i klippstolen, det här kan bli -och gå hur som helst. Håret växer i alla fall ut. Jag började försöka visa med händerna att de skulle klippa håret i etapper (det fattade hon inte sist och det är det som stört mig). Han fattade nog lite grann i alla fall för han har försökt göra lite olika längd på håret. När killen drog i gång visade det sig att han klippte i ett rasande tempo, nästan så man blev helt yr. Man hann liksom inte se hur det blev alls. Sen helt plötsligt håller han upp spegeln för att visa hur det ser ut bakifrån, problemet är bara att han håller så att man inte såg någonting. Gud tänkte jag, är killen frisör överhuvudtaget??? Hur som helst efter en timme var jag klar, de älskar att föna håret här så de ägnade nog 20 min åt bara det och då var det naturligtvis två stycken som fönade samtidigt. Man märker vem som har högst rang för den med lägst blir bortknuffad med jämna mellanrum när de andre tycker att han/hon gör ett dåligt jobb :-)

Det verkar inte som att vi kan flytta in i den andra lägenheten förrän på onsdag eller torsdag, de måste städa den först i några dagar. Man undrar hur smutsigt det kan bli, med tanke på att de städar lägenheterna varje dag????

Inga kommentarer: