söndag 30 september 2007

Foreingers and disabled

Igår hittade jag information om en keramikkurs som skulle gå på ett museum här i Seoul under en månad. Jag mailade glatt dit och frågade hur jag skulle göra för att anmäla mig.
Till svar fick jag att jag inte får gå kursen för att jag inte är korean, men däremot tipsade de om en annan kurs för handikappade och utlänningar, vad den innehåller är det ingen människa som vet. Det är tydligen där man hör hemma.

Jag har även försökt anmäla mig till koreanska, har haft tät mailkontakt under 2 dagar med en korean på språkinstitutet, men tydligen finns inte eftermiddagskursen som jag vill gå som de för övrigt gör reklam för i tidningen varje dag. Nu vill de att jag ska ta svindyra privatlektioner. Håller jag på att bli lurad eller?

Jag har visst ingen större lycka med mina kurser, kanske vänder vinden så småningom....

1 kommentar:

Anonym sa...

Lurigt värre med kurserna. Inte var dag man blir klassad som disabled. Fniss.