lördag 1 september 2007

The Club Day och Autosvar


Min mobiltelefon har uppfört sig väldigt konstigt de senaste dagarna, nästan så man blev lite orolig för den. Varje gång den har ringt (vilket i och för sig inte är så ofta), så börjar en koreansk kvinnoröst att tala samtidigt som jag ska svara och börja prata. Irriterande! Det slutar alltid med att jag får lägga på och sedan ringa upp personen som ringde. Allt detta började efter att telefonen plötsligt började låta en dag, jag gick fram till den och då stod det något på koreanska på skärmen (vad kan jag ju omöjligt veta), något som jag skulle svara på. Antagligen tryckte jag ja eftersom telefonen flippade ut efter det. Jag har under en hel veckas tid undrat vad det är frågan om. Igår kom Aleks mirakulöst på vad som var problemet. Det finns tydligen en funktion som kallas Autosvar, den funktionen ska man använda när man kör bil och inte kan prata. Det vill säga kvinnorösten säger till personen på koreanska att jag har kör bil och inte kan svara. Haha..otroligt. Det måste låtit roligt när Erin från lekiset ringde häromdagen, "nä hon kan inte svara för hon är ute och kör bil", stor risk.


Igår kväll var det "The Club day" i Hongik. Det innebär att man betalar ett inträde till en nattclub sen får man fritt inträde till alla andra i området hela natten. Vid tiotiden på kvällen stack vi till Hongik med Aleks svenska kollegor. Vi hann avverka en hel ställen innan vi tog taxi hem kl 4 inatt. Vi började kvällen på Club Saab så klart, intressant ställe får man säga. Vi var nog där i sammanlagt 10 min innan vi hade tröttnat. Det var något skumt flimmrande ljus som i princip framkallade epilepsi hos en, även om man normalt sett inte lider av det. Det var hip hop som gällde på club saab, på bilden nedan kan ni se coolaste killarna på stället, haha.


På bilden kan ni se massa flaskor i bakgrunden. Flaskorna ägs av någon på stället (dvs de tillhör inte baren), man kan nämligen köpa en flaska i baren sen har man den stående i sitt skåp tills nästa gång man kommer dit, då fortsätter man dricka ur sin egen flaska, visst är det lite sjukt???!





Många av ställerna vi gick till var schyst inredda! Här har vi någon Buddha liknande figur.
Baksidan med klubbnätterna är förstås att en del stackare blir fullkomligt överförfriskade. Vi såg massa folk liggande utmed gatorna när vi skulle åka hem. Koreanerna kanske inte tål så många öl i alla fall...

Inga kommentarer: