söndag 16 september 2007

Fika i tehus och flytta ner

Nu i helgen har jag äntligen börjat må bättre och kunnat ta mina första steg utanför hotellets väggar, vilket har varit väldigt skönt.

Igår kväll träffade vi några av Aleks kollegor en stund på kvällen. Vi gick och käkade indisk mat tillsammans, det var väldigt trevligt. Efter att ha pratat och umgåtts en hel kväll var jag jättetrött så vi gick hem igen för att vila. De andra fortsatte för att dricka ett par öl.

Idag har vi gått en liten sväng och tittat i alla små konstgallerior som finns här där vi bor. Det finns så många mysiga ställen överallt. Vi hittade ett jättefint skåp som vi är lite intresserade av, men i sådana fall får vi ju skeppa hem det med båt. Hm, vi får kolla upp om det finns möjlighet att göra det. Vi tog en sväng in till ett av tehusen och drack grönt te och käkade koreanska små bakverk. Vi fick chockladtryffel doppad i grönt te (som var grymt god), någon frigolitlikanande kaka som var ganska smaklös. Jag vet inte riktigt om man kan säga att något som är smaklöst är gott eller äckligt???!!!

Imorgon åker en av Aleks kollegor tillbaka hem till Sverige, så vi ska ta över hans lägenhet eftersom den är större än vår nuvarande dessutom har man något bättre utsikt. Den lägenheten ligger på 6:e vån, så det innebär att vi får flytta ner 5 vån.
Killen som har hand om lägenhetshanteringen är trevlig, nu när jag var sjuk så ringde han till Aleks telefon och berättade att han hade bett för mig, så frågade han Aleks om inte han hade bett, du är väl kristen??? Då svarar Aleks honom, "well I don't practice" där kom han undan. Ibland har vi vissa kommunikationsproblem även med honom, men jag hoppas att han har fattat att vi vill ha denna lägenheten, i sådana fall blir det väl en flytt imorgon kväll. Nu sitter vi nästan och tänker på hur jobbigt det ska bli att packa ner allt igen, men det går väl rätt fort.

Om två veckor åker Anna och Mattias hem till Sverige, det blir tomt eftersom vi umgåtts mycket. På lördag åker Anders på semester en månad som vi också umgåtts mycket med så sammansättningen av människor ändras hela tiden.

Igår fick jag veta att mamma och pappa bokat biljetter hit i början på oktober, ska bli så himla kul att få besök av dem! Och det är inte långt kvar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Ulle och Aleks!

Alltid kul att följa vad som hnder er och skoj att ni ska få besök hemifrån!

Vi längtar också tills vi kommer över i december!

Ta hand om er! Kramar från Tesse