måndag 29 oktober 2007

Dramatik

Bile och Mia är på plats! Det är glada, men lite trötta så klart. Just nu ligger de och vilar, jag har fått order om att väcka dem om en timme. Vi hann med var sin varm choklad innan vilostunden så att vi kort hann summera Sverige och Korea, vad händer där och vad händer här?

Resan hit hade gått bra, men de fick helt klart uppleva en lite annorlunda flygresa, dramatik är väl rätta ordet. En tysk kille hade tydligen flippat ur på planet och gett sig på flygvärdinnorna med sparkar och slag. Han var väl inte helt frisk. Det slutade med att en storvuxen kille hade fått hjälpa flygvärdinnorna att brotta ner honom och sen fick de sätta handklovar på honom. Killen fick ligga fastkedjad resten av resan (4 timmar) under en filt, skrikande. De kallade på läkarhjälp på alla möjliga språk och vad jag fattade så hade väl någon på planet varit läkare. När de landade i Seoul var ambulanspersonal på plats och tog ut honom först innan alla andra fick gå av.

Jag har aldrig funderat över att de har sådana hjälpmedel som handklovar med sig på planet, men det är ju så klart en nödvändighet. Det går självklart inte att ha massa lösa galningar när man befinner sig högt upp i luften på en begränsad yta. Tur att det är låst in till piloterna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

oj vilken dramatik. Tur man oftast slipper dessa galningar. Hu.

Anonym sa...

storvuxen kille hjälpte till...?
Det tror jag inte på, jag tror att det var Bille som bara blev trött på hans uppträdande och fick nog och brottade ner honom....

Ulle sa...

Bile säger. Jag är en lugn och städad flicka. Puss Sean :-)