söndag 28 oktober 2007

Mr Bauer 29 eller 30


Igår kväll fyllde vår svenska vän Anders (i mitten) 29 svenska jordsnurr, men här firade vi så klart hans 30 årsdag :-). Klockan 19 öppnades porten till hans lägenhet för festligheter. Det bjöds på tårta, soju och öl. Aleks och jag hade kommit över en liten present som vi gav. Det är grisens år här i Korea så vi gav bort en liten slemklump som har fromen av en gris, skitkul för man kan kasta den mot ett fönster då den smetas ut för att senare återta sin form. Det är precis som slime som man hade när man var liten. Grisen gav oss mycket nöje hela kvällen. Egenligen var vi ju lite avundsjuka, vi har ju önskat oss en sådan liten 7 kronors gris ända sedan vi kom hit.

Planen för kvällen var att ta oss till Hyatt, där de tydligen har schysta nattklubbar. Helgen går i lyxens tecken. Det lilla vi såg av Hyatt var precis lika pampigt som jag hade föreställt mig. Problemet var att det kostade 500 spänn i inträde pga att det var Halloween Party, i vanliga fall är det fritt inträde. Detta gjorde att vi bestämde oss för att ta taxi därifrån. Sjukt dyrt inträde. Det slutade med att vi hamnade i Hongik som vi alltid gör. När vi klev ur taxin fick jag syn på två killar firade Halloween, såna snubbar ser man bara i Hongik.....(jag antar att bilden talar för sig själv). Ibland är kontrasten mellan en proper kostymklädd korean och..... rätt stor.

Inga kommentarer: