tisdag 2 oktober 2007

Hur undviker man att bli deporterad?

Enligt experten Jeff blir man utvisad först när man har arbetat olagligt hela två gånger. Läget verkar alltså vara under kontroll, om skolan blir kontrollerad och de har icke "native" lärare så åker de på böter, inte jag.

Tricket som gäller i alla lägen är ju naturligtvis att spela dum. Kommer de ska jag säga att det är första gången jag är där och att jag bara varit där en timme och hjälpt till (instruktioner från Jeff:-)). Idag har jag fått telefonnumret till en italiensk tjej som också jobbar för Jeff, hade varit kul att få träffa henne och utbyta lite tankar. Vi borde ju ha ungefär samma upplevelser från lekisvärlden i Korea.

Idag ringde jag korean-kanadensaren på lekiset för att kolla om hon kunde fråga rektorn om jag kunde byta onsdagens jobbtimmar mot tisdagens pga av ett möte som jag hemskt gärna hade velat gå på. Detta gick NATURLIGTVIS INTE för sig, med förklaringen att de andra lärarna kan bli förvirrade. Snacka om att nedvärdera sin personal, helt otroligt stelbent.

Jag lunchade med Eva idag. Frun till en av Aleks kollegor, det var trevligt. Den familjen har bil så på torsdag ska jag få åka med till mataffären och handla. Ska bli spännande att få uppleva en svensk shoppingrunda med bil (det var ett litet tag sedan), eller snarare amerikaniserad kanske. Konstigt att det kan vara så komplicerat att handla mat här, det brukar ju inte vara något man tänker på hemma, man tar det i farten på väg hem. På fredag kommer mamma och pappa hit och då måste jag ju kunna imponera med någon form av mat i kylen :-). Ska bli så kul att träffas, jag längtar!

Aleks och jag har gjort en liten önskelista från Sverige:

-två paket havregryn
-Wasa husman
-2 marabou (Aleks)
-Proffs hårskum (Aleks, haha nä jag bara skoja)
-gott & blandat (jag)

Vi får se om våra önskningar går i uppfyllelse.

Vi kom precis tillbaka efter att ha druckit en kaffe med de andra svenskarna. Hej då kaffe. Imorgon bär det av för Anna och Mattias. Det är tydligen två nya killar på väg hit till Seoul-kontoret i nästa vecka. En kille har sin kinesiska flickvän med sig, ska bli skoj.

Inga kommentarer: