måndag 15 oktober 2007

För sådana som oss


Igår söndag hade "Seoul helpcenter for foreingers" ordnat en mässa för alla nya i Seoul utanför stadshuset här i Seoul. Aleks och jag såg ju naturligtvis vår chans till nya kontakter och kanske nya aktiviteter för mig. Det har ju hittills visat sig vara ganska komplicerat att anmäla sig till kurser här.

Under tiden Aleks och jag gick på mässan skickade vi iväg mor & far på konstrunda i Insa-Dong som senare skulle visa sig vara mycket uppskattat.

Besöket gav resultat! Jag var nöjd och glad när jag gick därifrån. Vi hittade en kurs i Pilates som börjar nu på fredag, som jag anmälde mig till. Jag fick träffa SIWA som är en internationell kvinnoklubb i Seoul, jag passade på att bli medlem så att jag kan hänga på när det händer något. SIWA har kurser som man kan gå under hösten, tyvärr har redan anmälningstiden gått ut, men jag ska se om det finns några platser kvar till deras keramik-eller fotokurs. Introduktionskurser i Taikwando ges också, kul!


Vi passade på att slappa lite i gräset utanför City hall och vilade ögonen på den klarblå himlen ovanför oss, innan vi begav oss tillbaka till Insa-Dong för att träffa mamma och pappa på stammisfiket, Vergnano. Pappa var enormt förtjust i fiken här i stan, jag kan absolut hålla med, för visst är det något visst med storstäder med alla sina människor?






Vädret är helt fantastiskt nu, jag har aldrig varit med om en sån här höst. Himlen är klarblå varje dag och temperaturen är helt lagom, tröja och jeans. Helt otroligt. Tänk om det kunde vara så i Sverige.

Inga kommentarer: