torsdag 18 oktober 2007

Vart tog kläderna vägen?

Idag har jag haft roligt. De sista fem minuterna innan vi skulle avsluta lektionen fick 5-åringarna i uppgift att rita av mig. Tanken var att de skulle lära sig färger, så jag sa att de bara fick använda brun, grön och blå krita, eftersom jag hade grön tröja och blåa jeans, sen hoppades jag ju på att få lite hår.

Lilla Cherry som enligt svensk sätt att räkna faktiskt bara är 4 år gammal (5 i Korea), kom upp med den här trevliga teckningen till vänster. Det enda jag har på mig enligt Cherry, är ett par gröna örhängen, men jag kan lova er att jag faktiskt har kläder på mig på jobbet. Hon verkar se helt andra grejer :-)





Uno har ritat teckningen till höger. Han verkar uppfatta mina ögon som gigantiska, jag skulle till och med kunna platsa i en ET-film. Gud vad vi skrattade. Uno hade tydligen viskat till den koreanska läraren att han tyckte jag var vacker. Haha och så ritar han mig helt vanskapt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

skrattar. Båda verkar dock fått med örhängena. ;)Hade du månne de som är på bilden med dig och Aleks?

Anonym sa...

Haha, ja det skulle man ju kunna tro. Men eftersom örhängen bara kostar 7 kronor i det här fantastiska landet så är jag ägare till ganska många vid det här laget, så nej...det är inte dem.

Ha det gott. Kram

Ulrika