fredag 5 oktober 2007

Mamma & pappa (fler smaulanningar i Seoul)

Klockan halv två idag anlände mina kära föräldrar till Fraser efter att ha landat på Incheon airport två timmar tidigare. Det var skitkul att ses, de var pigga och glada och resan hade gått fint. Nu fyra timmar senare är de lite mindre pigga, de ligger och vilar för att klara kvällen. Det bästa är ju att försöka följa det nya dygnet, så jag får väl snart väcka dem igen, haha.

De hade med sig Stieg Larssons tredje del, jag blev så himla glad. Hade verkligen önskat mig boken, men tror inte att jag sagt något om det. Dessutom fick jag allt som stod på önskelistan. Aleks kommer nog bli glad när han kommer hem och upptäcker att han fått tre stycken Marabou mjölkchoklad :-)

Under eftermiddagen har vi gått en runda i Insa dong. Området är ju ganska varierat, nu tänker jag inte så mycket på det, men när man precis har kommit är det ju så klart mycket nya intryck. Det finns allt från mysiga keramikbutiker till affärer som säljer slaktad gris, du kan få med dig ett huvud hem om du vill. Inte så nice.

Ikväll ska vi nog gå till någon koreansk restaurang här i närheten så att de får smaka på koreansk mat. Jag hade köpt hem baguetter och hård ost, så att de skulle känna sig lite hemma när de kom, men nu är det hög tid att ge sig in i den korenska hetluften.

Inga kommentarer: