onsdag 17 oktober 2007

Im here

Idag har jag infört ett nytt revolutionerande poängsystem på jobbet, som visade sig bli en succe. Vill man vara säker på att få någonting gjort så är det a och o att göra en tävling av det hela, så är det bara.

För att komma till rätta med namnförvirringen som råder på jobbet så lekte vi en namnlek idag. Jag har börjat förstå att vissa barn inte vet eller kommer ihåg vad de heter på engelska, detta var jag naturligtvis tvungen att göra någonting åt.

Dagens namnlek bestod i att de skulle säga "Im here" när de hörde sitt namn ropas upp av mig. Om de klarade att säga det fick de 2 poäng på tavlan. Om de bara satt tysta, så blev det naturligtvis inga poäng.

Det gick väldigt bra för de flesta, eller jag höll på tills alla åtminstone hade fått något poäng. Vi hade lite problem när det visade sig att tre av fem flickor i en klass hette Jennie, men de fick förvandlas till 1, 2 och 3.

6-åringarna var sjövilda under dagens sista lektion, så tyvärr fick jag dra bort poäng från de som inte skötte sig. Poäng som de samlat tidigare under förmiddagen. Nu är det ordning och reda som gäller :-), enligt det koreanska mönstret!

Inga kommentarer: