måndag 15 oktober 2007

Oh my God

6-åringarna har lärt sig säga "Oh my God" under helgen, inte för att jag vet vem som har lärt dem, men alla tyckte det var hur kul som helst att säga det idag (många gånger). Jag har ingen aning om de vet vad det betyder?

"Oh my God" kan man väl passa på att säga om dagen på jobbet. En lektion liknade fullkomlig anarki. Som alltid har jag problem med 4-åringarna, men idag tog det verkligen priset. Idag fick de en ny koreansk lärare så alla barnen verkade vara fullkomligt ur gängorna. Den nya läraren var inte med på min lektion och om de inte är med så går det inte alls, eftersom jag inte kan prata koreanska och de inte kan engelska. Hon skickade bara in barnen genom dörren och gick. Suck.
Jag började med att säga "Hello" som vanligt, två av barnen började gråta och resten av dem svarade inte på mitt hello med hello, utan alla vrålade ut någonting på s i kör. Gud tänkte jag, vad vill de....så jag försökte med hello igen, men de skriker fortfarande någonting på s. Jag går ut för att hämta läraren och när hon kommer in i klassrummet rusar alla barnen mot dörren. Då äntligen fattar jag, alla satt och skrek att de var kissnödiga och ville ha hjälp. Vilken tur att ingen av dem hann göra i byxorna. Den koreanska läraren fick börja min lektion med att kissa 10 av 12 ungar, de andra två gråtande barnen försökte jag ta hand om, så gott det gick. Det blev alltså inte så mycket gjort. I slutet på lektionen försökte jag få dem att rita en katt, men ingen verkade fatta vad en katt är för något eller är de för små för att rita, vad vet jag????

I morse medan jag var på jobbet åkte mamma och pappa ut mot flygplatsen, så lägenheten var tom när jag kom hem. Snyft.
Vi har haft det väldigt roligt, sett och gjort massor. Det har varit fantastiskt kul med besök. Jag hoppas de är nöjda med sin semester här, men det tror jag!

6 kommentarer:

Eva sa...

Hej Ulrika! Ni verkar ju ha det så skönt och bra att jag blir lite avundsjuk. Så avundsjuk att jag funderar på att åka till Seoul i helgen! Har ni lust med middag/öl på fredag kväll? Är du månne ledig under fredagen? Jag funderar på att skippa skolan och åka tidigt på morgonen för att kunna kolla lite på någon pyttedel av stan, men mest för att gå i sminkaffär och bli uttittad samt njuta av solen. =) Men det är ju tråkigt att gå helt själv, så det hade varit skoj om du hade haft möjlighet att göra mig lite sällskap. På lördag funderar vi på att försöka hinna sno ihop en resa till DMZ, det verkade ju som något man inte ville missa. Du kan väl höra av dig om hur helgen ser ur, så får jag och Jens se vad vi snor ihop (jag måste resa någonstans, pga mitt visum, och Jens åker till Seoul på onsdag i vilket fall)

Ulle sa...

Hej Eva!

Skitkul, klart du/ni ska komma hit! Jag är ledig på fredagar, men jag ska börja en pilateskurs på fredag em. Vad jag jag kan förstå så varar den bara en timme, så det är gott om tid. Vi har ingenting inbokat på fredag kväll så självklart hittar vi på något. Skojigt skojigt. DMZ var riktigt intressant, det är nog bra om du bokar biljetter innan för det var mycket folk. Numret är 0082-2-795-3028. Hoppas vi ses till helgen, hör av dig när du vet.

Anonym sa...

Pilateskurs...gillar att du börjar ägna dig åt de lite mer seriösa hemmafrusysslorna ; )

Det låter som att ni har haft härliga dagar med Birgitta och Karl-Erik.

Saknar er!

Ulle sa...

Självklart, man måste ju försöka göra skäl för titeln :-)
Just nu är jag så nöjd över att slippa bli klassad som handikappad, så hemmafrutiteln känns inte så farlig :-)

Saknar er allihop, jättemycket! Hoppas allt är bra med er. Några skandaler på hemmaplan?

Det var toppen att ha m & p här, vi hade det hur bra som helst.

Kram kram

Eva sa...

Hej igen! Gud vilket snurr det varit med mitt visum och alla resor hit och dit! Nu har jag i alla fall lyckats förlänga mitt visum, och behöver således inte åka till Korea den här gången. Jens kommer hem till helgen, och vi tar Korea nästa gång han åker dit. Jättekul att du var ledig det mesta av fredagen, vi får se till att hänga lite när det nu blir istället! Nu ska jag glömma allt vad visumtjafs heter och koppla av en stund, det behövs verkligen efter alla turer hit och dit! Du vet ju säkert själv hur kul det är att greja med visum.. Vi får hoppas vi kan greja en resa till Korea snart dock. Ha det super till dess! kram!

Ulle sa...

Hej Eva!

Synd att ni inte kommer, men ni är välkomna när som framöver.

Jo jag vet vad du menar. Själv förlorade jag mitt spousevisum när vi åkte till Taiwan (vilket var synd), men vi hade ju kul. Så nu måste jag också lämna landet snart.

Kram på dig