söndag 21 oktober 2007

Wii vad kallt



Igår hade vi 17 grader i lägenheten. Det har helt plötsligt blivit kallt i Korea och Fraser har problem att få igång sina element, de har lovat att värmen ska vara igång på måndag. Så fram tills dess har vi fått låna en värmare till lägenheten, det är riktigt mysigt för den lyser så fint.


Igår kväll hade vi fest hemma hos oss. Jag har inte lyckats hitta ljus ännu, men faktum var att värmaren gjorde ett bra jobb för att hålla mysfaktorn uppe istället för levande ljus. Vi hade väldans trevligt hela kvällen. Anna och Mattias var tillbaka i Seoul under lördagen, det var jättekul att träffas igen. De var solbrända och snygga efter sin resa i Filipinerna. Aleks drog igång vårt Wii spel, de andra hade inte provat det tidigare och det gjorde succe. Jag boxades så mycket att jag knappt klarade av att borsta tänderna i morse, värk i hela armarna, frågan är om det är bra. Eller om det helt enkelt är gammal hederlig träningsvärk?




Det är ett himla bra gäng här, alla är supertrevliga och roliga att umgås med.

Efter förfest här i några timmar tog vi taxi mot Hongik. Vi hade blivit inbjudna till en stor internationell fest av en kille som heter Gustav, som Aleks snackade med på kräftskivan i september. Icke koreaner fick gå in gratis. Vi hade jättekul där också. Vi kom över en macka där inne, innehållandes en gigantisk köttbulle. Faktiskt den största jag har sett i hela mitt liv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Träningsvärk igen! Ajajaj! Har du inte gjort just detta en gång förr? Snart ett år sen kanske? nä halvår är det nog va? He he

Ulle sa...

Jo, usch det känns igen. Att jag aldrig lär mig :-)

Faktum är att träningsvärken har escalerat. Idag är det ÄNNU värre än igår...

Skrivandet på tavlan (på jobbet) var jag tvungen att minimera, eftersom jag knappt kan få upp händerna över huvudet.

Jag får glida ner i gymmet i em och se om jag kan strecha ut mig lite :-)