onsdag 31 oktober 2007

Marathon i shopping

Med värkande ben, rygg och fötter är vi äntligen hemma igen efter att ha besökt det myllrande shoppingdistriktet Myengdong, Lotte Young Plaza, samt lyxiga Lotte. Allt detta är naturligtvis måsten när man besöker Seoul. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det hela men det är hysteriskt både vad gäller antalet människor, klädbutiker, skobutiker, lukter, mat, smink. Allt finns och det är trångt.

Paris och Bile är fortfarande i god form, så det är inte bara Insa-Dong som har blivit "uppshoppat", dessutom har ju jag dragit mitt strå till stacken, det blir ju mycket roligare när man har besök.

Det verkar inte vara något stopp på Paris, jag hörde henne viska till storasyster "Bile, tror du vi hittar tillbaka hit själva" :-), det gör de säkert, men nu får det vara nog för mig på ett par veckor. Jag måste ju hinna ladda upp inför nästa besök.

Jag glömde berätta att vi fick gå på teprovning igår eftermiddag, det var väldigt trevligt. Vi blev bjudna på massa olika gröna teer som tydligen ska göra en väldigt snygg och välmående om man nu inte redan är det.

Jag köpte ett snow tea, som tydligen ska ge mig: blankt hår, fin hy, jämnt blodsocker och bra ämnesomsättning. Det låter ju bra.

Jag har även glömt att tacka Aleks pappa Jovan för alla fina presenter. Det är en man som vet hur man handlar knäckebröd och värmeljus. Vi har nu 4 dubbelpaket Husman, 100 svenska värmeljus och 7 Marabou mjölkchoklad, inte konstigt att Paris hade ont om plats i väskan och klagade över att hon inte skulle kunna shoppa så mycket. Men Paris, nu är det lugnt och gott om plats i väskan efter att ha lämnat över alla godsaker :-).
TUSEN TACK!

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh sånt te vill jag ockå ha! :)

Ulle sa...

haha, jag vem vill inte bli ännu snyggare och ännu mer välmående?

Lovar att jag ska bjuda på detta fanastiska te när jag är tillbaka på svensk mark, eller får jag helt enkelt skeppa iväg en laddning med torkade blad. Det kanske skulle göra succe på den svenska marknaden?

Kram på dig