onsdag 10 oktober 2007

Långa naglar och flitiga barn

Nya observationer på tunnelbanan. Det är naturligtvis inte första gången jag gör denna observation, men jag blev påmind idag eftersom jag hamnade jämte en kille med sådana...det jag vill ta upp är fenomenet långa naglar på killar. Här verkar det vara populärt att ha långa naglar, vilket jag faktiskt tycker är riktigt oattraktivt. Jag har hört ryktas om att de sparar ut sina naglar till tentor, kanske betyder det tur? Eller finns det många gitarrspelande killar i landet? Vad vet jag?

Barnen på lekis har varit duktiga idag. Jag hade med mig små fina klistermärken dit som jag köpte för ett tag sedan och tanken var att de skulle få dem om de jobbade på bra. En liten kille som heter Chung-Jun har varit väldigt duktig senaste tiden, han observerar mig sen säger han efter mig nästan perfekt. Vi startade med att repetera maträtter idag och Chung-Jun var på bettet direkt så han fick ett märke. Alla andra barnen blev ju naturligtvis avundsjuka på honom så helt plötsligt blev alla intresserade av att skrika ut maträtter. Tillslut hade hade alla förtjänat ett klistermärke :-). Härligt när det fungerar som man tänkt. Det verkar som de börjar förlåta mig för Taiwan och sjukdagarna, förra veckan fick jag en chokladbit och idag en apelsinjuice. De första dagarna jag jobbade blev jag alltid bjuden på någonting, sen efter ett tag slutade det med det, men som sagt...nu är det igång igen. Nice.

I eftermiddag har vi tagit det ganska lugnt. Mamma och pappa behöver ju även få chansen att vila lite under semestern också, hittills har det varit högt tempo. Mamma och jag orkade ju så klart (ändå) med en liten shoppingrunda här i området där vi bor. Det är riktigt schysta kläder i butikerna nu. Höstkläderna är nog snäppet snyggare än sommarkläderna här. Nu ser man folk på stan som har schyst stil. Det är mycket lager på lager och pösigt som gäller.

Inga kommentarer: