måndag 8 oktober 2007

Handkräm med jordgubbsdoft

Jag avverkade mina lekistimmar på förmiddagen, sen snabbade jag mig hem för att träffa mamma och pappa. Vi käkade risrullar till lunch sen tog vi oss till City Hall, jag har varit där flera gånger men aldrig gått in. Idag festade vi till det och gick in, det visade sig vara ett bra drag. Jag har kanske äntligen hittat en koreansk kurs som jag kan gå och som dessutom är gratis. I deras broschyr gör de även reklam för andra kurser såsom keramik och det verkar som att jag slipper bli klassad som handikappad. Positivt och bra.

Vi träffade en intressant snubbe vid City Hall, han kom fram och berättade att han inte visste var han var. Vi frågade vart han var på väg, då svarar han till ett shoppingområde, vilket då undrar man ju?. Affärer finns ju överallt, då svarar människan att han hade varit där för några kvällar sen och att det hade varit mörkt och svårt att se. Hm... sen säger han att det fanns ett Starbucks i närheten, varpå jag svarar hm... det finns säkert 100 Starbucks i Seoul. Sen sa vi "Have a nice day". Lustigt lustigt, hoppas han hittade dit han skulle.

Efter city hall begav vi oss in i shoppingkaoset vid Myeongdong. Mamma shoppade loss en hel del och pappa kom över ett par slipsar. Mamma verkar ha accepterat naglackshysterin som råder här, hon festade till det med att köpa ett. Vi tvingade med pappa in i sminkbutiken, varpå en koreansk kille i rosa slips ville smörja in pappa i jordgrubbshandkräm. Pappa totalvägrade så klart, men pekade på oss andra två "de vill gärna prova", självklart :-)

Ikväll har vi lagat "svensk mat", lax och kokt potatis. Otroligt gott, mums!

Inga kommentarer: