torsdag 1 november 2007

I love Cherry och torsdagar

Torsdagar är mina absoluta favoritdagar på jobbet, jag har bara fem-och sexåringarna och vi har det (oftast) lugnt och skönt. Dessutom är det inte bara jag som är utböling de dagarna, det kommer in en koreansk kille som har gympa och en tjej som sjunger med barnen. Idag har jag pusslat alfabetspusslet (som gick åt skogen förra gången) med en annan grupp som faktiskt är mycket bättre och idag har det gått strålande, vilken revanch! Alla barnen hjälptes åt, under ledning av min lilla favorit (om man nu får eller kan ha en favorit bland alla sötisar) -Cherry. Oj oj oj vilken fin liten tjej det är, hon är glad, väldigt charmig och smart.

Frågar man henne: "How are you?" så svarar hon alltid med ett leende "Im Cherry". Det är väl lysande. Det är snart dags att upplysa henne om ett annat svar, men jag har inte riktigt hjärta att göra det :-).

Idag gick vi igenom kläder och andra assocerarer. Cherry säger direkt "Urika teacher earrings". Good girl. Tyvärr har de inte lärt sig have/has ännu, bara om jag säger det. Lägg också märke till att de inte kan säga mitt namn (det kan inte vuxna koreaner heller), vår bokstav l verkar vara bortflugen från det koreanska språket. Dessutom (som att inte allt det andra skulle räckt), stämde Cherry upp i alfabetssången och sjöng alla bokstäver när vi skulle öva på bokstäverna. Visst är det fantastiskt!

Efter denna framgång är jag på strålande humör och kan nu tänka mig att efter att ha ätit lunch bege mig ut i det koreanska myllret igen. Igår kväll var jag så trött så att jag till slut fick lämna de andra på restaurangen och gå hem för att vila.

Inga kommentarer: