måndag 5 november 2007

Ajjj eller aooo

Jag skulle härmed vilja utfärda en varning för Frasers yoga, man riskerar att bryta varenda ben i hela kroppen. För oss tre deltagare=stela västerlänningar var det inte lätt att hänga med, eller hänga med går ju...det är ju inget högt tempo att tala om, men att få till övningarna på rätt sätt är ju inte direkt lätt.

En liten vig och smidig koreansk tjej höll i det hela. Ett par minuter innan det skulle börja gled det in en tjej i högklackat, det var tränaren. Hon visade sig vara lika fnittrig som alla andra koreanska tjejer. Jag trodde vi skulle börja med att värma upp, men inte alls, hon drog igång med de värsta övningarna på en gång. En övning skulle man ligga med ansiktet och bröstkorgen i marken, men med rumpan i luften. Detta visade sig vara fysiskt omöjligt för mig, men det verkade hon inte hålla med om. Hon gick fram och tryckte ner hela ryggen på mig, jag försökte kväsa fram "aj" för det gjorde jäkligt ont, men hon verkade inte fatta så jag fick pressa mig upp och sätta mig upp, då gick det upp ett ljus för människan. Jag hade ju inte lust att bryta av ryggen redan första gången. Jag får ge det en chans till på onsdag.

Jag fick runda av träningen med att springa på löpbandet för att få spänningarna efter yogan att släppa. Jag som hade för mig att jag brukade känna mig väldigt avslappnad efter yogan hemma i Malmö :-).

1 kommentar:

Anonym sa...

hehe! osis! minns med viss fasa när vi hade ett yogapass på gerda med katte. jag trillade typ hela tiden och ja aj är ordet. men man var ju rätt avslappnad efter det är klart.