onsdag 21 november 2007

Bland fåglarna

Eva berättade för ett par dagar sedan att hon hittat ett mysigt traditionellt koreansk tehus i närheten av där vi bor. Hon hade blivit fascinerad av de lösa kanariefåglarna som flög runt inne på fiket bland gästerna.

Igår eftermiddag var det dags att prova de koreanska teerna sittandes på golvet. Fiket var jättemysigt inrett, ganska annorlunda får man väl säga. Har aldrig sett något liknande förut. Till exempel hade de en glasfiskburk som tebord (bordet brevid oss), de hade bara lagt en glasskiva ovanpå burken med fiskarna, på så sätt kunde man ha guldfiskar simmande under sitt te och sina koreanska bakverk.







Det här med fåglarna vet jag inte om jag var så glad åt, det är ju helt klart ett stressmoment, jag med min fågelskräck fick ju hålla utkik efter de små kreaturen, ville ju inte riskera att få en fågel i håret. Jag noterade dock att min fågelskräck har blivit mindre med åldern, när jag var liten klarade jag knappt av att vara i ett rum tillsammans med kanariefåglar, på den tiden hjälpte det knappt att de var inburade.

Inga kommentarer: