måndag 26 november 2007

Where are you now?

Det finns ett nätverk liknande facebook som heter WAYN -Where are you now, på nätet? Alltså ett nätverk för männskor som är ute och reser. Detta tyckte Aleks och jag verkade grymt bra i början på augusti när vi precis kommit hit, ett sätt att kunna träffa nya vänner runt om i världen, där man befinner sig för tillfället eftersom man kan söka på den stad man befinner sig i. Både och Aleks och jag skapade var sitt konto där. Detta har visat sig vara en stor flopp. Dels fungerar inte nätverket som det ska, ibland får man meddelande om att någon har försökt kontakta en och sen finns det ingenting där. Att det inte fungerar som det ska är i och för sig inte det värsta, det värsta är att man blir kontaktad av lite vem som helst, var som helst ifrån. Idag har jag bland annat fått ett långt e-brev med en kärleksförklaring innehållande giftemålsförslag, från Kairo i Egypten, någon idiot som hittat mig i WAYN. Aleks har fått liknande förslag, jag tror det var ryssar som ville ha fatt i honom. Vi får försöka göra lite efterforskningar om hur man inaktiverar sitt konto där, det har ju definitivt inte hjälpt oss att träffa nya vänner här!
Tanken med nätverket är ju grym, men är det någon som tycker att det fungerar bra?

1 kommentar:

Anonym sa...

Aldrig hört om wayn. Måste i ärlighetens namn säga att jag inte fattar ideen bakom facebook heller?! Visst är det kul med kompisarna men det är ju typ samma som man träffar ändå. Live träff är lite roligare tycker jag.
internetib = jag