tisdag 27 november 2007

Byxlös i Tokyo

Nu har vår koreanska Samsung-tvättmaskin har gått sönder. Jag som skulle vara duktig och tvätta inför Tokyo-resan på torsdag, men nu verkar det som att vi får åka byxlösa dit, alla våra jeans (utom dem vi har på oss idag) ligger inlåsta i en vattenfylld maskin...och den är stendöd.

Jag upptäckte att det var någonting fishy med maskinen innan idag eftersom det inte gick att öppna luckan efter att jag tvättat. Jag gick därför ner till receptionen och berättade det. Då säger de till mig att man måste vänta 1 timme innan man kan öppna luckan efter tvätt, men inte har jag behövt vänta 1 timme innan, jag har ju trots allt använt den i 4 månader nu. Bullshit, de bara hittar på.

Nu när jag kom upp till lägenheten igen är hela maskinen fylld med vatten och fortfarande stendöd. Efter 30 olika telefonsamtal med receptionen är det just nu två ingenjörer här uppe i lägenheten (kl 7 på kvällen-emergency), de har precis konstaterat att den inte går att laga ikväll. Varje gång de ska säga något till mig måste de ringa ner till receptionen för översättning och vice versa. Smidigt värre.

Jag får gå på jakt på en centrifug om det nu är någon som vet vad det är för något.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hm känns bekant fast på hemmaplan. Vår wirlpool har pajat idag och vägrar tömma respektive centrifugera. :) BLÄ!

Ulle sa...

Whirlpool verkar opålitliga. Vår gick sönder på samma sätt 5 dagar innan vi skulle åka till Korea, lagom kul när man hyrt ut lägenheten möblerad. Tyvärr tog det lång tid för dem att reparera den, tre veckor tror jag. Instämmer BLÄ!