lördag 3 november 2007

En kväll i lyxens tecken, Paris nummer 2


Gårdagen spenderade dagen i Insa-Dong, vi hade det väldigt mysigt. Bland annat besökte vi ett av tehusen, drack grönt te och käkade chokladtryfflar doppade i grönt te. Mums. Bile var så imponerad av tehuset så hon tänker öppna ett liknande ställe i Malmö, dessutom vill hon göra ett återbesök idag också.

Insa-Dong blev av med ytterligare en portion keramik, träaskar, sminkväskor, scarfsar :-). Bile har nu övertygat mig om att det är en skitbra ide att skicka hem koreanska möbler till Sverige. Jag har hittat en väldigt vacker byrå, som jag är lite kär i. Vi ska kolla om den kan åka båt hem.


Kvällen spenderade vi uppe i Jongno-tower, de nya gästerna ville också käka där uppe i Top Cloud precis som mamma och pappa. För att variera oss lite så beställde vi buffen istället för den vanliga menyn. Igår kväll var det jag som var Paris, jag var så fräck att jag lämnade efterrätt som jag hade plockat till mig och gick och hämtade mer av den som jag gillade :-), panacottan var grymt god. Absolut den godaste efterrätten som jag käkat. Det var samma jazzband som sist, lika bra som vanligt :-).

Efter middag bland molnen tog vi taxi till Hyatt. Det är ungefär lika lyxigt och storslaget som man kan tänka sig, men jag vet ändå inte om det kan toppa "gå ut" listan. Människorna som är där är väl kanske inte världens roligaste, kostymgubbar. Faktiskt åt det sliskiga hållet. Ölen kostade 80 spänn styck och drinkarna ska vi bara inte tala om. Vi gick en runda genom de åtta olika barerna och dansgolven, därefter bestämde vi oss för att slå oss ner i loungen och lyssna på ytterligare ett jazzband. Jag var komatrött på Hyatt, jag blir visst helt slut av att guida. Jag hoppas de är nöjda med min insats som guide, men det tror jag...blev lovordad igår :-)

Inga kommentarer: