söndag 18 november 2007

Tji i Incheon




Tji fick jag. Nu har det helt plötsligt blivit galet kallt i det lilla landet i öster och väldigt befogat att bära vinterjacka. Det räcker knappt med det heller ska jag säga. En björnpäls hade varit lagom. Hela Fraser verkar dessutom vara ett stort fuskbygge, det drar något väldigt från fönstren så man får ha gardinerna för som skydd. Ur energisynpunkt är det ju katastrof eftersom de satsar mycket på inomhusuppvärmning, men det har man ju ingenting för om fönstren är öppna.

Igår var Aleks och jag på utflykt. Vi åkte tunnelbanan till en av alla ändstationer i tunnelbanenätet, i riktning mot flygplatsen eftersom där ska finnas en hamn med färgor till alla "West Islands". Tunnelbanefärden tog oss ca 1 timme och 20 min. Då fick vi hoppa av en gång och vila för jag behövde svalka mig. Det var så mycket koreaner på tåget och så trångt så man knappt visste vad man skulle ta vägen, efter att ha tagit av mig alla kläder förutom en t-shirt var jag fortfarande galet svettig. Då fanns det bara en lösning kvar, att kyla sig på perrongen och vänta på nästa tåg. Jag antar att jag satt lite för mycket bastun innan vi drog iväg :-).




Väl framme i Incheon tog vi en taxi mot Woji i island. Det kanske låter konstigt att ta taxi till en ö, men de hade naturligtvis byggt en bro. Ön visade sig mest bestå av en stor lekpark med karuseller och en mängd olika lite halvskabbiga cafe´n. Vi skippade karusellerna, gick en runda utmed havet för att sedan slå oss ner på ett halvskabbigt matställe.

Vid sjutiden var vi tillbaka i "downtown" där vi bor. Klockan åtta var Ericssonfolket hembjudna till oss på fest, så det var bara att svida om till festblåsan direkt. Det bjöds på pizza, lite öl och vin. Obligatoriskt sattes Wii-spelet så småningom igång, vi hade mycket trevligt som vanligt. Vid elva tiden beställde vi en taxi och begav oss mot ett ställe som heter Hyewha (som ligger norr om där vi bor). Väl där sjöngs det karoke, vi hyrde som vanligt ett rum med tv, microfon och en otrolig mängd låtar, sen är det bara att sjunga. Det har blivit en klassiker här, det är verkligen jätteroligt.


1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken fantastiskt fin bild på dig och Aleks vid havet! :)