onsdag 7 november 2007

Kungariket Sverige

Idag på tunnelbanan hoppade det på en koreansk kille med en luvtröja och det var inte vilken luvtröja som helst. På luvtröjan stod det "Den skandinaviska halvön -Kungariket Sverige", jag fick anstränga mig för att ta det lugnt, egentligen hade jag ju lust att springa upp och skrika "jag vet vad det står" :-).

Killen hade ju antagligen inte en blekaste aning om vad det stod på hans tröja, det behöver man inte veta här. Antagligen visste inte alla tjejer som i somras bar t-shirten med "do me in the park" heller vad det stod. Det är lätt att inse att Korea behöver (mer) undervisning i engelska. Det finns många tröjor här i Korea med annorlunda valda texter på, men dessa grova otrevligheter (som koreanerna är helt ovetandes om) ska jag bespara min fina blogg ifrån.

Inga kommentarer: