torsdag 15 november 2007

Julstämning?


Idag när jag kom till jobbet höll en man på att montera upp en stor grön plastgran och en stor vit sjungande isbjörn med tomteluva. Jag har lite svårt att föreställa mig att det ska bli jul överhuvudtaget detta året, men det är möjligt att den rätta julkänslan infinner sig så småningom, men jag har svårt att se att Wizlands sjungande polarbjörn kommer att hjälpa mig den känslan. I Korea är det fortfarande bara höst, solen skiner i princip varje dag och temperaturen vid lunchtid brukar ligga mellan 15-20 grader. Jag längtar faktiskt lite efter att kunna ha på mig vinterjacka. Även om det nu kommer att bli kallt ute om ett tag så kommer vinterjackan att vålla en stort bekymmer har jag på känn. I tunnelbanan är det hur varmt som helst, linne är lagom att ha på sig på tåget, så ni kan ju tänka er hur svettig man kommer att bli där nere i tjock jacka. Usch och fy.




Idag var ordningen återställd på jobbet, kändes skönt. Jag vill ju helst slippa se fler små koreaners bakdelar. En kan gott räcka. De är väl precis som svenska barn antar jag, som när de tycker att de känner en.... vill testa en. Det är verkligen hög omsättning på folk här, idag var det en ny gympalärare där. Jag tror det sammantaget är 4 som slutat och börjat sen augusti....och om ett par månader ska jag också sluta, men det vet de inte om. Bäst att hålla inne med det ett tag till.

Arbetsro


Idag hade de luftfuktare på i alla rummen på jobbet, de producerar så mycket vattenånga att det i princip känns onödigt att dricka vatten överhuvudtaget, det räcker att andas. Jag fattar nog inte riktigt när man ska använda dem, var luften extra torr idag eller?








Jag hade väldigt trevligt igår eftermiddag. Jag fick ha Anders fru allderles för mig själv några timmar, så vi var ute på stan tillsammans och hade jättetrevligt. Jag har hittat en grym butik med riktigt schysta kläder, skor, väskor och smycken. Tänk, tänk, tänk vad kul det hade varit om det hade kunnat finnas något liknande i Malmö. Tjejerna (som antagligen hade butiken) satt och jobbade under tiden man var där, de sydde och tillverkade smycken. Nice.

Nu är det snart dags för mer koreanska. Vi har nu gått ifrån läsandet lite grann, istället får jag lära mig att säga olika saker. Det tycker jag är mycket roligare, det är lite mer action...läsandet går ju så sakta :-)

2 kommentarer:

Sutte sa...

Tjena, vi kan trösta dig med att i Malmö är det traditionsenligt svinkallt ute. Det håller säkert i sig tills ni är tillbaka :)

Ulle sa...

Haha igen. Ja, jag har hört rykten om att det är skitkallt hemma. Ska tänka på det (och njuta) när jag promenerar i solskenet här :-)

Jag har ju naturligtvis en ny o. snygg vinterjacka, som jag är sugen på att glida runt i. Men jag får nog använda den tids nog:-)